Hanoi vervolg - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Peter en Franka - WaarBenJij.nu Hanoi vervolg - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Peter en Franka - WaarBenJij.nu

Hanoi vervolg

Door: Peter

Blijf op de hoogte en volg Peter en Franka

14 April 2015 | Vietnam, Hanoi

Hallo luitjes.
We zijn nu een paar dagen Hanoi aan het onveilig maken. De weg oversteken gaat al perfect. Gewoon doorlopen en al het verkeer rijdt gewoon links en rechts langs je af. De regel in het verkeer is: je kijkt alleen wat er voor je gebeurt en reageert daarop. Door te claxoneren. Als iedereen dit doet gaat het prima. Rondom het Haon Kien meer in het centrum is het geweldig vertoeven. Een samenkomst in de avond van jongelui en ouderen, die rusten van de dag, of fitnisch oefeningen doen. Een trots volk. Vandaag zagen we een man en een vrouw. De man was moeilijk te been en had een rolstoel. Maar niet de vrouw liep achter de rolstoel, maar hijzelf. Hij gebruikte de rolstoel als een soort rolator, om toch met zijn moeilijk been, te kunnen lopen en zodanig fit te blijven. Prachtig. Morgen gaan we een driedaagse trip maken met de trein naar het Noorden. Sapa. Met de rugzak. De koffer blijft in ons hotel in Hanoi. Een klein avontuurtje in het grote avontuur. Foto's downloaden gaat moeizaam. Dus ik zal me daar wel wat mee beperken.
Groetjes de eikelatjes.

• 16 April 2015 - 22:40

Rene:

Klinkt weer allemaal fantastisch! Wat betreft dat oversteken kun je met een gerust hart weer thuis komen. Ook hier steken oudere mensen over terwijl ze alleen maar recht vooruit kijken.

Groeten René