Angkor Wat - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Peter en Franka - WaarBenJij.nu Angkor Wat - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Peter en Franka - WaarBenJij.nu

Angkor Wat

Door: Peter

Blijf op de hoogte en volg Peter en Franka

01 Mei 2015 | Cambodja, Khett Siem Reab

We zijn inmiddels een aantal dagen in Siem Real. Eerst aklematiseren. 36 graden in de schaduw. Als je ademhaalt, dan komt er gewoon een stroom warme lucht naar binnen. Maar met de tuk tuk, het plaatselijk vervoersmiddel, waait je lekker uit. 2 Dagen hebben we een bezoek gebracht aan 's werelds grootste tempelcomplex. Angkor Wat. Werkelijk gigantisch. De eerste dag met tuk tuk en een gids het complex bezocht. Waarbij de drie grootste tempels bekeken. Angkor Wat, Angkor Tom en Ta Prom. Nou dat was al top sport. 's morgens om 4 uur op en om 5 uur vertrekken vanuit ons hotel met de tuk tuk en de gids. Dan hadden we de zonsopkomst boven Ankor Wat. Prachtig. Om 13:00 uur ,s middag was dan de pijp leeg en reden voldaan naar ons hotel. De volgende dag vanaf 10:00 uur de overige tempels bekeken. 3 stuks van de overige honderd binnen het complex. Dat was genoeg voor een echtpaar van inmiddels 62 jaar. De laatste tempel was waar we waren begonnen. Angkor Watt. De mooiste en de belangrijkste van het hele complex. Nu tot bovenin geklommen, voor het uitzicht over de jungle en de torens.
Vandaag hebben we een meer bezocht,Tonle Sap Laken, dat nu in de droge tijd op de meeste plaatsen slechts 1 meter diep is. In de regentijd is het wel 6 meter diep en wel dieper. We voeren met een boot, vanuit een soort haventje, eerst een half uur over de bodem van een rivier naar het meer. Een hele aparte belevenis. Rechts zagen we de bomen, die normaal bij het regenseizoen tot aan de kruin in het water staan. Dan kan je roeien tussen de kruinen. Mangrovebomen. C.q. bos.
Morgen rustdag en zondag op naar onze strand vakantie op een eiland in zuid Vietnam. Phu Quoc heren we coke.

Groetjes

Peter en Franka